تعمیر کولر گازی در کردان

تعمیر کولر گازی در کردان در سایت کارآسان به شرح می پردازیم

نمایندگی تعمیر کولر گازی در کردان

تعمیر کولر گازی یکی از موارد مهم برای تمام کسانی است که کولر گازی دارند که نبایستی این کار را به دست هر کسی بسپارند. چنانچه در کردان زندگی می‌کنید احتیاج دارید که از یک نمایندگی تعمیر کولر گازی در کردان کمک بگیرید. جهت تعمیر کولر گازی در کردان بهتر است از یک مرکز تخصصی معتبر همانند کارآسان کمک بگیرید

 

تعمیر کولر گازی در کردان چگونه است؟

قبل از انجام هر کاری باید به یک نکته مهم و ضروری اشاره کنیم اینکه اگر کولر گازی شما با هر گونه مشکلی رو به رو شد سریعا آن را خاموش کنید

چرا که باعث آسیب زدن به قطعات حساس و گران قیمتی نظیر کمپرسور می‌شود.

پیش از شروع به تعمیر کولر گازی بایستی نخست بفهمید دلیل معیوبی کولر گازی شما چیست؟ جهت انجام اینکار در آغاز به موارد ساده دقت کنید

تعمیر کولر گازی در کردان

شستشو فیلتر کولر گازی

نخست پیش از انجام هر کاری چنانچه کولر گازی شما با مشکلاتی مانند

باد گرم زدن، بوی بد دادن و… دچار شد می‌توانید توجه به فیلترها کنید.

در بعضی موردها کثیف شدن فیلتر‌ها موجب بروز این اختلالات خواهد شد که در این صورت بایستی فیلتر‌ها را بشویید و یا آن‌ها را عوض کنید این کار یکی از نکات سرویس کولر گازی هم می‌باشد.

 

از دیگر نکاتی که بایستی به آن دقت شود این است که برد را بررسی کنید و اطمینان حاصل شود که همه قطعات آن درست هستند.

این کار یک کار تخصصی میباشد که چنانچه شما تسلط انجام آن را ندارید و ارجح است از نمایندگی معتبر کمک بگیرید.

عوض کردن خازن، رگولاتور و… از زیر مجموعه‌های این کار می‌باشند


مطالب مفید :تعمیر کولر گازی


 

تعمیر کمپرسور کولر گازی در کردان

کمپرسور که یکی از پراهمیت ترین قطعات کولر گازی می‌باشد در بعضی موارد به علل متفاوت دچار مشکل خواهد شد و چنانچه به طور کلی بسوزد هزینه زیادی به بار می‌آورد و برای همین بهتر است در حالت وقوع هر نوع مشکل فورا آن را خاموش کنید تا از این اتفاق پیشگیری کنید

در یونیت خارجی کولر گازی کمپرسور جای می‌گیرد و جهت تعمیر آن می‌توانید یونیت خارجی را باز کرده و مشکل کمپرسور را رفع کنید.

تعمیر کولر گازی در کردان

شارژ کردن گاز کولر گازی

یکی از سایر مواردی که موجب می‌شود تعمیر کولر گازی انجام شود به پایان رسیدن گاز کولر گازی می‌باشد.

در این صورت بایستی گاز کولر گازی را شارژ کنید.

نوع شارژ کولر گازی بسته به نوع کولر گازی شما می‌باشد

که در اکثر اوقات می‌تواند دلیل بروز باد گرم کولر گازی شود.

در بعضی موارد گرچه گاز کولر را شارژ می‌کنید هنوز کولر شما به خوبی محیط را خنک نمی‌کند به علت به درستی و شیوه مناسب و استاندارد شارژ گاز انجام نشده است و جهت انجام اینکار بایستی از نمایندگی معتبر تعمیر کولر گازی در کردان کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید :

تعمیر کولر گازی

نمایندگی کولرگازی جنرال در صادقیه

نمایندگی کولرگازی جنرال در هفت تیر 


 

نشت شیلنگ‌های رابط بین یونیت داخلی و یونیت خارجی و لوله‌های مسی یکی دیگر از مورد هایی است که موجب معیوب شدن کولر گازی می‌شود.

در این صورت می‌توانید شیلنگ‌ها و لوله‌ها را عوض کنید و نشتی آن‌ها را درست کنید

تا پیش از اینکه به بقیه قطعات لطمه وارد کنند.

 

تعمیر فن کولر گازی در کردان

یکی از سایر قطعات کولر گازی فن می‌باشد که هوای سرد را به بیرون منتقل می‌کند و در حالت خراب شدن موجب یخ زدگی در کولر گازی می‌شود.

در این صورت اگر فن سوخته باشد می‌توانید آن را عوض کنید اما اگر سیم‌های آن به علت کهنگی قطع شده باشند می‌توانید آن را تعمیر کنید.

 

در دنباله این مطلب را به خاطر داشته باشید برای تعمیر، نخست باید عیب یابی کولر گازی را انجام دهید و اگر تسلط انجام این کار را نداشتید می‌توانید از مراکز تخصصی تعمیر کولر گازی در کردان کمک بگیرید

 


بیشتر بخوانید :

نمایندگی کولرگازی جنرال در نازی آباد

نمایندگی کولرگازی سامسونگ در شریعتی


 

مرکز تخصصی تعمیر کولر گازی در کردان

کولر گازی یکی از لوازم پراستفاده است که این روزها در اکثر منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد

در بیشتر مواقع که کولر گازی با مشکل مواجه می‌شود بایستی از روش‌های درست و متناسب جهت تعمیر آن استفاده کنید که در این مقاله تا اندازه ای شما را با آن آشنا کردیم

ولی بهترین و ساده ترین راه حل، کمک گرفتن از مرکز تخصصی تعمیرات کولر گازی در کردان می‌باشد.

پیشنهاد ما به شما کارآسان می‌باشد چرا که حائز مزایای بسیاری میباشد.

تعمیر کولرگازی در کردان

 

دسته بندی کولر های گازی

1- پنجره ای :

این دسته معمولا در ساختمان های مسکونی آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند. بی شک این کولر ها را روی پنجره بسیاری از ساختمان ها دیده‌اید. زیرا  محل نصب آن ها باید به صورتی باشد که در معرض هوای آزاد قرار بگیرند. به همین خاطر در قاب پنجره های خانگی نصب می شوند. با نصب روی پنجره ، در حالی که بخش بیرونی در هوای آزاد قرارگرفته است ،  بخش درونی کولر عمل خنک سازی مکان را انجام خواهد داد.

2- ایستاده :

از کولرهای ایستاده بیشتر در سالن های ورزشی، سالن های مساجد و فضاهای گسترده استفاده می شود.  این کولرها به صورت یونیت های دوگانه طراحی می شوند. برای نصب آن ها ، دستگاه را در مکان مشخصی قرار داده و با کمک لوله ها دستگاه به فضای بیرون مرتبط می شود. کار این لوله این است که گرمای تولید شده در موتور کولر را به بیرون منتقل می کند.

3- پرتابل :

این کولرها قابلیت جا به جایی دارند. پس برای  زمانی که بخواهید از یک کولر به صورت موقت استفاده کنید، بهترین گزینه  هستند. کارایی این کولر ها از سایر دسته ها کمتر است ولی به دلیل قابلیت جابه جایی و استفاده در مکان های مختلف طرفداران و خریداران زیادی دارند.

4- اسپلیت ها و داکت اسپلیت ها:

این سیستم ها به صورت دو تکه طراحی می شوند. یونیت خارجی در بیرون از ساختمان نصب می شود و یونیت داخلی در سقف ساختمان یا روی دیوارها نصب می گردد. ارتباط بین دو بخش کولر به کمک یک خط لوله انجام می گیرد. داکت اسپلیت ها نیز از جمله سیستم های تهویه مطبوع مرکزی به حساب می آیند. به این شکل که یک یونیت داخلی مرکزی برای دستگاه تعریف می شود و سپس این یونیت به کمک کانال کشی و نصب دریچه های مجزا کار خنک سازی فضاهای متعدد را انجام می دهد.


بیشتر بخوانید :

تعمیر کولرگازی

نمایندگی کولرگازی سامسونگ در بازار

نمایندگی کولرگازی سامسونگ در تهرانپارس


 

تعمیر کولر گازی پرتابل در کردان 

این نوع کولر گازی برعکس کولرهای اسپلیت در هیچ یک از برند ها دارای بخش بیرونی نیست. اما به علت این که موتور آن در درون خود دستگاه قرار دارد صدای زیادتری در مقابل کولرهای دیگر دارد.

کولرهای پرتابل قابلیت حمل قدرت خنک کنندگی خیلی بالایی دارند و گرم ترین محیط ها را به آسانی و سریع ترین زمان خنک می کند.

 

چنانچه دارای کولر گازی پرتابل و یا قابل حمل هستید بایستی مطلع باشید که قدرت بسیار زیادی دارند و گرم ترین محیط ها را به بسهولت خنک می کنند. چنانچه شما احتیاج به تعمیر کولر گازی داشته باشید می توانید با کارآسان تماس حاصل کنید. به چه علت تعمیرات کولرگازی پرتابل؟

کولرگازی های پرتابل جهت خنک کردن محیط های کوچک برای استفاده قرار می گیرد و قدرت بالایی نیز دارد.

ولی همانگونه که می دانید کولرگازی پرتابل شامل موتور و کمپرسور در قسمت درونی کولرگازی می باشد

که این موضوع باعث تولید صدا در فضای بسته می باشد.

در نتیجه چنانچه به موقع سرویس نگردد این سر و صدا زیادتر شده و فیلتر کثیف آن به قطعات آسیب می زند

و همین موضوع نیز باعث مراجعه ما به تعمیرکار جهت تعمیر کولرگازی در کردان می باشد

برند های مختلف کولر گازی

برند های زیاد و مختلفی در بازار موجود می باشد ما می خواهیم در ای بخش به برند های مختلف کولر گازی بپردازیم:

کولر گازی برند جنرال:برند جنرال از برند های پرفروش و دارای طرفدار زیاد در بازار می باشد.سطح کیفی کولر گازی های تولید شده برند جنرال خیلی مطلوب می باشد،که این مورد باعث شده که این برند طرافداران زیادی داشته باشد.

کولرگازی برند ال جی:از دیگر برند هایی که تقریبا همه نام آن را شنیده اند برند ال جی می باشد و کولر های گازی با قیمت و کیفیت مناسب تولید می نماید

کولر گازی ال جی

برند سامسونگ:از دیگر برند هایی که بسیار در ایران محبوبیت دارد برند سامسونگ می باشد و کولر های گازی با کیفیت بالا تولید می نماید.

گری:این برند یک برند خارجی است که در سال هشتا و نه راه اندازی و شروع به فعالیت نمود،کیفیت مناسب صرفه جویی در مصرف و … از ویژگی های این برند است.

ایران رادیاتور:این برند که برند ایرانی می باشد و اغلب با آن اشنا هستند از نمونه های خوب ایرانی می باشد و کولر گازی مناسب با اب و هوای معتدل تولید می نماید.

اسنوا:این برند که برند قدیمی در ایران می باشد در ساخت کولر گازی خوب عمل کرده و محصولات با کیفتی عرضه می کند.

قطعات کولر گازی

قطعات کولر گازی به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شوند. دسته قطعات مکانیکی به شرح زیر هستند :

1- کمپرسور

کمپرسور از مهم ترین قطعات موجود در کولر گازی است.  موتور ها نوع متنوعی دارند که با توجه به آن ها نحوه افزایش فشار متفاوت خواهد بود. وظیفه کمپرسور مکش گازمبرد و هدایت آن به سمت کندانسور است . با این فرآیند عمل خنک سازی به خوبی انجام می شود.

2- کندانسور

سیستم کندانسور در پنل خارجی قرار دارد .کمپرسور گاز مبرد را از اواپراتور دریافت میکند آن را با فشار به سمت کندانسور هدایت میکند. این قطعه که از  تعدادی صفحات آلمینیومی و لوله های مسی تشکیل‌شده است ، وظیفه دارد تا گرمای موجود را حین سرمایش جذب کند و سپس این گرما را به محیط های خارجی هدایت کند.

3- اواپراتور

در اسپیلت ها اوپراتور وظیفه دارد تا هوای درون اتاق که از قسمت فوقانی پنل وارد اواپراتورشده را دریافت و به کمپرسور هدایت کند.

4- لوله مویی

لوله مویی لوله ای بسیار نازک است که در آن گاز مبرد فشرده و سپس خنک خواهد شد.

 

قطعات الکتریکی کولز گازی نیز به شرح زیر هستند :

1- الکتروموتور فن

در کولر گازی فن وجود دارد. فن های داخلی و فن های خارجی برا چرخش نیاز به نیرو دارند. تامین نیروی مورد نیاز برای چرخش فن ها توسط الکترو موتور فن تامین می شود.

2- برد الکترونیکی

برد به سنسور ها و ترموستات ها وصل می باشد و با تشخیص آنها برد فرمان می دهد که کارکرد کولرگازی به چه صورت باشد .کنترل فرآیند ها توسط برد الکترونیکی انجام می شود.

3- اور لود( فیوز اتوماتیک )

این فیوز حرارتی هنگامی که از سمت برد فرمان ، اخطارهایی مانند  تغییر جریان برق یا افزایش دمای کمپرسور ایجاد می شود ، برق قسمت مورد نظر را قطع می کند تا از خطرات موجود جلوگیری شود.

4- سنسور

وقتی دما غیر از حالت مورد نظر باشد ، سنسور این تغییر را به برد فرمان اعلام می کند و هنگامی که دما به حد لازم رسید با فرمانی دیگر کارکرد کولر به حداقل دور خود می رسد . بدین صورت همواره دمای محیط در حالت مطلوب باقی می ماند.با استفاده از سنسور ، تنظیم دما به صورت اتوماتیک انجام می شود و راندمان مصرف انرژی نیز بسیار به صرفه تر خواهد بود.

 


بیشتر بخوانید :

تعمیر اسپیلت

و تعمیر کولرگازی در کرج

تعمیر کولرگازی سامسونگ در جنت آباد


 

کد خطا شامل چند بخش می باشد؟

کد خطاها در مجموع به ۲ بخش خطا های داخلی دستگاه و خارجی دستگاه تقسیم بندی می شوند. ممکن هست اشکالاتی در داخل سیستم  موتور باشد و یا در موردهای زیرین

  • اشکالاتی در کارکرد ولتاژ
  • اشکالاتی در سوئیچ تنظیم دمای کمپرسور
  • قطعی ارتباط یونیت درونی و بیرونی
  • مشکلاتی در مدار تغذیه
  • و نکته های دیگر که در مباحثه تخصصی می باشد
بیشترین مشکلات کولر های گازی در زمستان ممکن است با آن مواجه و احتیاج به تعمیر کولر گازی داشته باشید عبارتند از:

در حالت گرمایش کولر گازی اسپلیت کار نمیکند

 

این مسئله ممکن است به دلیل کار نکردن شیر برقی  و عدم تغییر مسیر گاز در سیکل به وجود بیاید،

همینطور کمبود گاز میتواند علت به وجود آمدن این مشکل باشد

 

حرارت کولر گازی کافی نمی باشد

 

این مسئله میتواند در طول روزهای سرد زمستان ایجاد شود که علت آن یخ زدگی کندانستر و نبود چرخش گاز باشد ، همینطور میتواند به دلیل عدم سرویس کولر گازی آشکار شود

 

بر روی صفحه کد ارور نشان داده میشود و کولر گازی عمل نمیکند

 

در این هنگام شما بایستی به دفترچه راهنمای کولر گازی مراجعه کنید ولی بیشتر این کد ارور ها مربوط به سنسور های کولر گازی می باشند (سنسوسر محیطی، سنسور دیفراست، سنسور پایپ و… )

 

در حالت روبرو شدن با این گونه مشکلات جهت تعمیر کولر گازی خود با نمایندگی تعمیرات کولر گازی ما در تمام نقاط تهران و کردان تماس حاصل کنید

کارآسان

کولر گازی اجنرال

بهترین کولر گازی و پرفروش ترین برندهای کولر گازی ها همانند سال های پیش در صدر جدول کولر گازی اجنرال قرار دارد.

این نوع برند کولر گازی به دلیل داشتن رده مصرف انرژی A++ هم به نام کم مصرف ترین کولر گازی جهان‌نامیده می شود. سایر ویژگی های این نوع کولر داشتن استحکام اجزا و صدای کم موتور است

کولر گازی اجنرال در آب و هوای گرمسیری دارای دوام بسیار زیادی است .و به دلیل تنوع زیادی که دارد مناسب با همه سلیقه ها در طرح  و مدل ها و ظرفیت های متنوع است درنتیجه فرصت انتخاب بیشتری را به شما می دهد و شما به آسانی می توانید خرید کولر گازی خود را انجام دهید و در بازار بهترین کولر گازی را بخرید

 

کولر گازی گری

در رده دوم فهرست بهترین کولر گازی ها کولر گازی گری جای دارد. تخصصی ترین و بزرگترین شرکت تولید سیستم تهویه مطبوع در جهان شرکت گری می باشد که در سال ۱۹۹۱ راه اندازی شد. گری یکی از شرکت های است که به طور کلی کولر گازی مورد نیاز بازار ایران و جهان را فراهم می کند

 

از ویژگی های بی همتا این سیستم که موجب‌شده یکی از بهترین کولر گازی ها در ایران شناخته‌شود این است که شامل تنوع خیلی زیادی می باشد، بدنه کولر دارای استحکام بالایی میباشد ، مصرف انرژی کمی دارد، در ایجاد سرمایش و گرمایش عالی میباشد و سازگاری بالایی با محیط پیدا می کند و همینطور پنل های داخلی خیلی حجم کمی داشته و فضای کمتری را جای می گیرد

 

کولر گازی جنرال

کولر گازی جنرال طرح لبخند جزء سومین رده فهرست پرفروش ترین برندهای کولر گازی و بهترین کولر گازی در ایران قرار دارد و یکی از معروف ترین نوع کولر ها می باشد. موتور کولر گازی جنرال از موتور توشیبا تولید کشور تایلند بهره گرفته‌است. سطح مصرف انرژی آن نوع B است

یکی از ویژگی های آن که موجب‌شده طرفداران بسیاری پیدا کند قیمت کم و ارزان است. اگر خرابی های شایع کولر گازی اجنرال را بدانید در انتخاب به شما کمک می کند

 

کولر گازی ال جی

و در چهارمین رده بهترین و پرفروش کولرگازی ها، کولر گازی ال جی جای دارد.

کولر گازی ال جی عرضه نسل جدید کولرهای گازی اینوتر است

که  با کاهش قابل ملاحظه ۷۳ درصدی انرژی راهی نو در استفاده مطلوب از انرژی‌گشوده است.

کولر گازی  اسپلیت ال جی قابل اطمینان و راه حلی همیشگی جهت فراهم کردن گرمایش و سرمایش خانه یا محل کار شما هستند.

سیستم‌های اسپلیت ال جی با موتور پرقدرت خود توان بالایی را در کنار استفاده مطلوب انرژی دارند. اسپلیت‌های ال جی دارای امکان نصب سریع و راحت هستند و برای شما انتخابی متناسب می باشند، البته این کولر گازی هم همانند هر دستگاه الکترونیک دیگر احتیاج به نگه داری و سرویس  دارد.

 

کارآسان

آیا میدانید خرید کولر گازی نو به صرفه تر است یا تعمیر کولر گازی

 

برای بیشتر مردم خرید کولر گازی … احتیاج به برنامه‌ریزی اقتصادی دارد، بعلت آنکه این روزها بایستی بودجه قابل ملاحضه را بابت خرید آن درنظر گرفت

 

براین اساس بسیار بااهمیت است کولر گازی که خریداری می‌کنید از کیفیت بالایی بهره مند باشد و مدت زمان طولانی به درستی برای شما کار کند، ولی بسیاری از مواقع پیش می‌آید که حتی با کلی برنامه‌ریزی و پرس و جوهایی که بابت خرید یک وسیله با کیفیت انجام می‌دهید، دستگاه شما به هر دلیلی معیوب شود و احتیاج به تعمیر پیدا می‌کند

برای مثال از پنل آن آب ریزش می کند و یا باد سرد نمی زند و شما همه شرایطی را که به ذهنتان می‌رسد چک می‌کنید ولی دستگاه باز هم کار نمی‌کند، بنابراین مطمئن می‌شوید احتیاج به مشاوره کارشناس فنی دارید. حالا این سؤال برای شما مطرح می‌شود که آیا تعمیر آن بهتر است و هزینه تعمیر کولر گازی جنرال مقرون به صرفه است و یا اینکه کلا دستگاه را تعویض کنید؟

 

جواب به چنین سؤالی ارتباط به نوع خرابی و مشکل دستگاه شما دارد. تجربه اثبات‌کرده است که در بیشتر اوقات تعمیر کولر گازی مقرون به صرفه‌تر از تعویض آن‌ها است؛ ولی در برخی اوقات هم هزینه تعمیر کولر گازی آن قدر زیاد می‌شود که عوض کردن آن عاقلانه‌تر است .

 

سوالات متداول

هزینه تعمیر کولر گازی توسط کاراسان چقدر است ؟

محاسبه قیمت و هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی سامسونگ به قطعات خراب دستگاه که نیاز به تعویض یا تعمیر دارند و یا اینکه کولر گازی سامسونگ نیاز به سرویس داشته باشد و حجم کار و تعداد خدمات مورد نیاز بستگی دارد.

یکی از مشکلات رایج کولر گازی باد گرم زدن کولر گازی می باشد. اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای وجود مشکل برای سیستم است و در اکثر موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد.  سریعا کولر گازی را خاموش کنید و با تعمیرکار متخصص کولر گازی در کاراسان تماس بگیرید تا اقدام به عیب یابی دستگاه نماید.

صدای غیرمعمول و زیاد ممکن است از یونیت داخلی کولر گازی باشد یا از یونیت خارجی کولر گازی کندانسور باشد. ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشند که باید توسط تعمیرکار حرفه ای عیب یابی شود. اما اکثر موارد دلیل این صدا میتواند از بالانس نبودن فن یونیت خارجی کولر گازی یا فن یونیت داخلی کولر گازی باشد یا اینکه پایه های کمپرسور کولر گازی لق یا شل شده باشد در این صورت نیاز به آچارکشی است.

فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعات کولر گازی است که در صورت عدم سرویس و تمیز کردن به موقع ممکن است علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آن نیز آسیب وارد کند پس هر چند وقت یکبار به صورت دوره ای برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

این نشانه مسدود شدن راه آب خروجی کولر گازی است که با سرویس کولر گازی رفع می شود. البته ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد که توسط عیب یابی تعمیرکار متخصص مشخص می شود.

مطالب مفید :

تعمیر کولر گازی ، تعمیر کولرگازی ، تعمیر اسپیلت ،  نمایندگی کولرگازی جنرال در صادقیه ، نمایندگی کولرگازی جنرال در هفت تیر  ، نمایندگی کولرگازی جنرال در نازی آباد ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در شریعتی  ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در بازار ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در تهرانپارس ، تعمیر کولرگازی در کرج ، تعمیر کولرگازی سامسونگ در جنت آباد ، تعمیر کولرگازی در جهانشهر ، تعمیر کولرگازی در کردان  تعمیر اسپیلت

۱۴ دیدگاه دربارهٔ «تعمیر کولر گازی در کردان»

  1. از خدمات تعمیر کولر گازی در کردان بسیار راضی بوده و آن را به شما کاربران گرامی توصیه می‌نمایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن