تعمیر لوله مویی کولر گازی

با شروع فصل گرما، استفاده از لوازم خنک کننده آغاز می شود. اما کولرگازی یکی از محبوب‌ترین وسایل سرمایشی موجود در بازار است که در هر منطقه‌ای با هر آب و هوایی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

تعمیر لوله مویی کولر گازی

شاید آشنایی با قطعات و اجزای تشکیل دهنده کولر گازی برای شما خالی از لطف نباشد چراکه یکی از مواردی که ممکن است با آن روبرو شوید تعمیر لوله مویی کولر گازی است.

در ادامه راجع به این که لوله‌ مویی کولر گازی چیست، چه کاربرد و چه مزایا و معایبی دارد بیشتر توضیح داده خواهد شد.

تعمیر لوله مویی کولر گازی

لوله مویی کولر گازی چیست؟

لوله مویی، لوله‌ای از جنس مس می‌باشد که در سیستم‌هایی که کمپرسور وجود داشته و اختلاف فشار در قسمت‌های دستگاه وجود دارد، کاربرد اساسی دارد.

این قطعه معمولاً بین 100 تا 400 سانتیمتر طول داشته و قطر آن به 10 میلی‌متر می‌رسد.

کار اصلی آن جدا کردن قسمت دارای فشار بالا و قسمت دارای فشار پایین در سیستم‌های خنک‌کننده می‌باشد.

حال اگر این لوله مسدود شود ممکن است میزان جریان برقی که برای کار کردن کولر نیاز است به شدت افزایش یابد. این امر باعث می‌شود دستگاه به شکل خودکار خاموش شود.


بیشتر بخوانید :

تعمیر اسپیلت

نمایندگی کولرگازی جنرال در صادقیه

نمایندگی کولرگازی جنرال در هفت تیر 


 

معایب و مزایای استفاده از لوله مویی در کولر گازی

این قطعه جایگزین‌های دیگری نیز دارد که بعضی ممکن است جدید‌تر از لوله مویی کولر گازی ‌باشند، اما به نسبت سیستم‌های جایگزین، مزایا و معایبی دارد.

استفاده از لوله مویی کولر گازی چه مزایایی دارد؟

  • قیمت لوله مویی به نسبت سایر جایگزین‌ها که به عنوان جداکننده‌ی قسمت‌های با فشار بالا و قسمت‌های با فشار پایین استفاده می‌شوند، پایین‌تر است.
  •  میزان گاز مصرفی توسط این قطعه بسیار کمتر از سایر جایگزین‌ها می‌باشد.
  • این قطعه نیاز به کنترل کننده‌ فعالی نداشته و تنظیم فشار تنها با طول و قطر لوله کنترل می‌شود.در نتیجه برای فعالیتش به شکل مستقیم به انرژی برق نیازی ندارد و حتی اگر دستگاه خاموش باشد به کارش ادامه می‌دهد.
  • از آنجایی که این لوله‌ها در حالت خاموش بودن کولر گازی نیز به کار خود ادامه می دهند، با روشن شدن به کمپرسور فشاری وارد نمی شود.
  • علاوه بر تمام مواردی که گفته شد، لوله مویی کولر گازی ، با تمامی مبرد‌های فریونی سازگاری دارد.

استفاده از لوله مویی کولر گازی چه معایبی دارد؟

  • این قطعه دارد در فشار‌های برودتی پایین قابلیت کار کردن ندارد و سیستمی برای تنظیم ندارد.
  • در صورت استفاده از لوله مویی امکان استفاده از رسیور جهت حذف نوسانات موجود در مبردی که مایع شده است، وجود ندارد.
  • شاید از مهمترین معایب این قطعه این باشد که به علت نازک بودن آن، امکان گرفتگی و پلمپ شدن لوله وجود دارد و تعمیر لوله مویی کولر گازی را بسیار دشوار می کند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که تنها زمانی می‌توانید از لوله مویی استفاده کنید که کمپرسور شما از نوع کمپرسور بسته یا نا‌پیوسته باشد.

در غیر این صورت، باید از سایر جایگزین‌ها برای شکستن اختلاف فشار استفاده نمایید.

تعمیر لوله مویی کولر گازی

علائم گرفتگی لوله مویی کولر گازی

از اصلی‌ترین علائم گرفتگی لوله مویی کولر گازی، آمپر کشیدن کمپرسور است.

این حالت که اغلب با خاموش شدن کولر گازی همراه است می‌تواند به خاطر دلایل مختلفی از جمله کثیفی کندانسور و یا خرابی موتور باشد.

اما اصلی‌ترین دلیل آن گرفتگی لوله مویی کولر گازی است، به خصوص اگر مقدار آمپر کشیدن از حد معمول کمتر باشد.

چنانچه احساس کردید با کاهش قدرت سرمایش و گرمایش دستگاه روبرو هستید، باید به سرعت کمپرسور را تعویض کنید.

کم شدن قدرت دستگاه نشان از خرابی این قطعه میدهد و از آنجایی که تعویض کمپرسور با تعویض الزامی لوله مویی همراه خواهد بود، دستگاه را به شستشوی مدار سیکل تبرید خواهد رساند.

 

برای تعمیرات کولر گازی می توانید با نمایندگی کولرگازی جنرال در نازی آباد ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در شریعتی  ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در بازار ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در تهرانپارس ، تعمیر کولرگازی در کرج تماس بگیرید.

از کجا بفهمیم لوله مویی گرفته است؟

 

  1. کاهش سرما کولر‌ گازی

کم شدن سرمای کولرگازی یکی از علائمی است که ممکن است به دلیل گرفتگی لوله مویی باشد.بنابراین اگر احساس کردید که سرمای کولر گازی شما کم شده است، حتما این لوله را مورد بررسی قرار دهید.

  1. آمپر کشیدن کولر

آمپر کشیدن کولر گازی از دیگر مواردی است که می توان از آن به عنوان علت گرفتگی لوله مویی کولر گازی اشاره کرد. این اتفاق در اکثر مواقع باعث خاموش شدن سیستم نیز می‌شود. البته این مشکل در برخی اوقات تنها به خاطر انسداد لوله مویی نبوده و ممکن است بخاطر معیوب بودن موتور یا خرابی کندانسور باشد.

  1. یخ زدن لوله کندانسور

در کندانسور کولر‌ گازی لوله‌ای وجود دارد‌. زمانی‌که لوله مویی گرفتگی داشته باشد، این لوله نیز دچار یخ زدگی می­‌شود.

  1. پریدن فیوز

گاهی گرفتگی لوله مویی باعث می شود تا بلافاصله پس از روشن شدن کولرگازی فیوز برق بپرد. بنابراین اگر چنین مشکلی را در سیستم تبرید مشاهده کردید، لوله مویی را مورد بررسی قرار دهید.

  1. افزایش جریان برق کولر گازی

افزایش جریان برق نیز ممکن است از دیگر علائم گرفتگی لوله مویی کولر گازی باشد.

  1. صدا‌های عجیب از کمپرسور

اگر پس از روشن کردن کولر گازی متوجه صداهای ناهنجاری شدید، احتمالاً مربوط به کمپرسور بوده که دلیل آن وجود انسداد در لوله مویی است.

 

تعمیر لوله مویی کولر گازی

 

نحوه شستشو و تعویض لوله مویی کولر گازی

برای اینکه از باز بودن مسیر لوله مویی مطمئن شوید، باید سیکل کولر گازی را شستشو دهید. اگر شستشوی سیکل را انجام ندهید امکان گیر کردن اجسام خارجی در لوله وجود دارد که می‌تواند منجر به سوختن کمپرسور شود. شستن سیکل کولر گازی به دو روش ممکن است. شستن سیکل با گاز R22  یک از راه های شنشوی این قطعه است که بسیار خطرناک است به همین دلیل اغلب تعمیرکاران شست و شو را با گاز ازت انجام می دهند.


بیشتر بخوانید :

تعمیر کولرگازی سامسونگ در جنت آباد

و تعمیر کولرگازی در جهانشهر

و تعمیر کولرگازی در کردان 


 

تعمیر لوله مویی

  • تعمیر لوله مویی کولرگازی زمانی انجام می شود که آسیبی در اثر ضربه و یا یک اتفاق عامل خرابی این قطعه باشد، اما اگر نیاز به تعویض کمپرسور باشد، باید لوله مویی را نیز تعویض کنید و لوله‌ای متناسب با کمپرسور را تهیه کنید.
  • همچنین در صورت گرفتگی لوله مویی نیز، این قطعه باید تعویض شود.

اما تعویض لوله مویی کولر گازی کار ساده‌ای نیست و در صورتی که بخواهید این کار را انجام دهید، نیاز خواهید داشت به نیروی متخصص و با تجربه که سابقه‌ی کافی در این زمینه را داشته باشد.

 

تعویض لوله مویی 

تعویض لوله مویی در دو صورت انجام می‌شود:

  • لوله مویی مسدود شده باشد.
  • کمپرسور نیاز به تعویض داشته باشد.

 

راه حل:

برای تعمیر لوله مویی کولر گازی باید به متخصصین کارآزموده و با تجربه مراجعه نمایید. این کار به راحتی امکان پذیر نیست و باید به دست تکنسین های ماهر سپرده شود.

تعمیرکاران ما در کاراسان با گذراندن دوره های ویژه مهارت های لازم را دارند و آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

 

 

بیشتر بخوانید :

تعمیر کولر گازی ، تعمیر کولرگازی ، تعمیر اسپیلت ،  نمایندگی کولرگازی جنرال در صادقیه ، نمایندگی کولرگازی جنرال در هفت تیر  ، نمایندگی کولرگازی جنرال در نازی آباد ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در شریعتی  ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در بازار ، نمایندگی کولرگازی سامسونگ در تهرانپارس ، تعمیر کولرگازی در کرج ، تعمیر کولرگازی سامسونگ در جنت آباد ، تعمیر کولرگازی در جهانشهر ، تعمیر کولرگازی در کردان 

۱ دیدگاه دربارهٔ «تعمیر لوله مویی کولر گازی»

  1. من دارم کارآموزی نصب کولر گازی میکنم . این مقاله تعمیر لوله مویی کولر گازی خیلی به دردم خورد . موفق باشین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن