تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

مهارت در تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک موضوعی ست که با مطالعه ی یک مقاله ی ساده و یا رجوع به دفترچه ی راهنما به سادگی قابل کسب است. ما در این مقاله در سایت کاراسان شما را در کسب این مهارت یاری می کنیم.

بعد از راه اندازی و روشن نمودن یخچال لازم است تا تنظیمات عادی و نرمال بر روی آن صورت پذیرد. تنظیم دمای یخچال های جنرال الکتریک در مدل های مختلف این یخچال متفاوت می باشند.

یخچال فریزرهای ساید بای ساید جنرال الکتریک دارای نمایشگر لمسی و دکمه ای برای تنظیم دما می باشند که به راحتی قادر خواهید بود دمای مورد نظر خود بر روی یخچال را تنظیم نماید.

بیشتر بخوانید  : تعمیر یخچال

تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

در مدلهایی که دارای LCD هستند از Home > Refrigrator رفته و سپس دمای مورد نظر را با لمس کردن فلش های روی صفحه نمایش انتخاب کرده و عبارت Enter را لمس نمایید تا دمای مورد نظرتان فعال گردد.

پس از تنظیم دمای مطلوب، روی صفحه Home (صفحه اصلی) بازگردید.

توجه داشته باشید که در ساید بای ساید جنرال الکتریک ممکن است تنظیمات مختلفی مورد نیاز باشد.

در مدلهای بدون LCD نیز باید برای تغییر دما عبارات Freezer Temp یا Fridge Temp رل فشار داده و رها کنید. چراغ SET روشن شده و صفحه نمایش درجه دما را نشان خواهد داد. برای تغییر دما تا زمانی که دمای دلخواهتان نمایان نشده است، روی علامتهای بالا یا پایین ضربه بزنید.

نکات مهم در مورد تنظیم دمای یخچال

توجه داشته باشید که حدود 24 ساعت پس از تغییر دما متوجه تنظیمات درستی که انجام داده اید خواهید شد. دما در لحظه ی تنظیم، بر روی یخچال اعمال نمی گردد.

همچنین زمانی که برای تعطیلات یا مسافرت از منزل خارج می شوید، از آنجایی که درب یخچال باز و بسته نمی شود و سرما از آن خارج نمی گردد، پیشنهاد می کنیم که دمای یخچال و دمای فریزر را حدود یک یا دو درجه تغییر دهید زیرا سرما از دستگاه خارج نمی شود.

برای تنظیم دمای یخچال در فصل گرما و سرما شما می‌توانید یخچال را در تابستان یک درجه از حد مناسب و نرمال خنک تر و در زمستان یک درجه از نرمال گرم تر تنظم کنید.

تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

بیشتر بخوانید  : تعمیر ساید بای ساید

چه دمایی برای یخچال مناسب است؟

طبق اعلام وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دمای مناسب برای نگداری مواد غذایی درون یخچال بین دو تا پنج درجه سانتی‌گراد می‌باشد تا از رشد انواع باکتری، قارچ و کپک‌ها جلوگیری شود.

علاوه بر تنظیم درجه مناسب یخچال فریزر چیدمان مواد غذایی در یخچال نیز اهمیت فراوان دارد و می‌تواند باعث افزایش تازگی و ماندگاری بیشتر مواد غذایی شود و به تنظیم دمای یخچال نیز کمک کند.

سرماسازی سریع یخچال و فریزر 

در تمام یخچال‌های ساید بای ساید جدید و بعضی از یخچال فریزرها، کنار کلید تنظیم دمای یخچال و فریزر یک کلید دیگر برای سرماسازی سریع وجود دارد.

کلید super freezer  و یاQuick freezer  که کنار یا پایین دکمه تنظیم دمای فریزر قرار گرفته برای سرما سازی سریع داخل فریزر می‌باشد. به این منظو که اگر شما اگر خرید هفتگی انجام داده‌اید و یا مقدار مواد غذایی زیادی را وارد فریزر کرده‌اید، به جهت ثابت ماندن رنگ و بوی مواد غذایی تا زمان منجمد شدن، این کلید را فعال می‌کنید تا سرماسازی سریع انجام شود.

کلید super Refrigerator  و یا Quick Refrigerator  نیز همین کارایی را دارد با این تفاوت که مربوط به مواد غذایی داخل یخچال شما می باشد. توجه داشته باشید که این حالت را باید ۱۰ ساعت روشن نگه دارید و بعد از ۱۰ ساعت خاموش کنید.

تنظیم درجه سانتیگراد و فارنهایت در یخچال های ساید بای ساید

برای تبدیل درجه یخچال جنرال الکتریک از فارنهایت به سانتی گراد و یا برعکس کافی ست مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. ابتدا درب یخچال را باز کنید تا دکمه های تنظیم دمای یخچال و فریزر را مشاهده نمایید.
  2. 2 دکمه برای تنظیم دمای یخچال و 2 دکمه برای تنظیم دمای فریزر وجود دارد.
  3. این 4 دکمه را به صورت همزمان لمس کنید و چند ثانیه نگه دارید.
  4. روی هر نمایشگر یک عدد به صورت چشمک زن دیده می‌شود.
  5. بخش فریزر را با دکمه ی مربوطه روی عدد 1 تنظیم می‌کنیم و بخش یخچال را با دکمه ی مربوطه روی عدد 7 می گذاریم.
  6. حال دکمه ی ترموکوبل را یک بار فشار می‌دهیم.
  7. علامت C و یا F روی نمایشگر مشخص می‌شود. (علامت C برای سانتی گراد و علامت F برای فارنهایت)
  8. اکنون با دکمه ی وارمر می‌توانید درجه را از C به F و یا برعکس تغییر دهید.
  9. سپس مجدد دکمه ی ترموکوبل را فشار دهید تا تنظیمات اعمال شوند.
  10. اکنون درب یخچال را ببندید و مجدد باز کنید.

حال مشاهده می‌کنید که درجه یخچال از سانتی گراد به فارنهایت و یا برعکس تبدیل شد.

اما اگر مایل بودید تا با همان واحد اندازه گیری دمای یخچال خود را تنظیم نمایید کافی ست برای یخچال فریزرهایی که درجه آنها با فارنهایت F تنظیم می‌شوند بین ۳۲ تا ۴۰ درجه و برای سانتیگراد  بین ۰ تا ۴ درجه تنظیم شود. فریزر شما هم باید منفی ۲- تا منفی ۴- درجه فارنهایت  و یا ۱۸- تا ۲۰- درجه سانتیگراد باشد.

تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک

چرا نباید دمای یخچال بالاتر یا پایین از حد نرمال باشد؟

معمولا متخصصین در هنگام نصب یخچال هایی با برند های معتبر مانند جنرال الکتریک، میزان دمای مناسب برای محصول را به مصرف‌کنندگان اعلام می‌کنند.

زیرا درصورتی‌که میزان دمای یخچال بر روی مقدار بیشتری از حد استاندارد قرار بگیرد، موتور و کمپرسور یخچال متحمل فشار بیشتری برای رسیدن به میزان دمای تنظیم‌شده می‌شود و این کار در درازمدت منجر به بروز صدمه به موتور یخچال می‌شود.

بدیهی است با انجام این کار سرمای درون یخچال کم شده و این کاهش سرما باعث ایجاد فساد در مواد غذایی درون یخچال خواهد شد.

بیشتر بخوانید : تعمیر یخچال فریزر

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و به آسانی طرز تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک را آموخته باشید.

اگر سوال یا مشکلی دارید می توانید در بخش دیدگاه آن را با همکاران ما در میان بگذارید تا مناسب ترین پاسخ ممکن را در اختیار شما قرار دهند.

۳ دیدگاه دربارهٔ «تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن