تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور

با تصویب قوانین جدید در حوزه ساختمان، شرکت های تولیدی مانند بوتان و یا ایران رادیاتور ، پکیج های بدون فن تولید نمی کنند. لذا تعمیر این قطعه امری ضروری است. تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور با استفاده از نیروهای مجرب و حرفه ای کارآسان انجام می شود. در ادامه به توضیحات بیشتر تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور می پردازیم.

تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور

وظیفه اصلی فن پکیج چیست؟ اگزاست فن قطعه بسیار مهمی است که با دور بالا در حال چرخش است . ممکن است در طول زمان عواملی مانند گرد و غبار معلق بر روی هوا  زمانروی آن بنشیند. در این حالت بالانس پروانه فن بهم می خورد. این عامل سبب تولید صدا و لرزش در پکیج می شود.

____________________________

بیشتر بدانید:

تعمیر پکیج بوتان در شمال

تعمیر پکیج

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در جنوب

____________________________

دو وظیفه مهم و اساسی فن پکیج :

  • هدایت گازهای سمی مونوکسید کربن و محصولات احتراق به فضای بیرون
  • مکش و تامین اکسیژن لازم برای احتراق گاز در محفظه احتراق پکیج

وجود صداهای آزاردهنده در پکیج نشان دهنده وجود مشکل در پکیج است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه در این زمان پکیج را خاموش و برای تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور و بررسی مشکل از تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور کمک بگیرید.

دلایلی که فن پکیج نیاز به تعمیر دارد :

  • دستگاه شما پس از ریست کردن و یا حتی هنگام روشن کرد تا مرحله روشن شدن فن پیش می رود اما چند لحظه پس از استارت خوردن فن، مجددا خاموش می شود.
  • چراغ قرمز پکیج روشن می شود و روی پنل ارور مربوط به فن نمایش داده می شود.

باید بدانید در پکیج های آنالوگ فقط با چشمک زدن و یا روشن شدن چراغ های روی پنل ارور نمایش داده می شود. در این پکیج ها ارور به صورت دیجیتال نمایش داده نمی شود.

عیب یابی دقیق و بررسی مشکل قطعات اصلی ترین بخش سرویس و تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور می باشد. هرگز بدون پیدا کردن مشکل اصلی نمی توان اقدام به تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور کرد. ایجاد صداهای نامتعارف و آزار دهنده توسط پکیج از بزرگترین مشکلاتی است که متوجه می شویم فن پکیج دچار مشکل است. باید گفت برای این مورد عوامل دیگری نیز ممکن است دخیل باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

 


بیشتر بخوانید :

نمایندگی پکیج بوتان در نارمک

تعمیر پکیج در پونک

تعمیر پکیج در کامرانیه


 

  • افتادن شی خارجی داخل فن

جهت رفع این مورد در ابتدا قاب پکیج را باز کرده و قاب های محافظ را بردارید. پس از بررسی فضای داخلی، شی خارجی و مزاحم را بردارید.

____________________________

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

تعمیر پکیج بوتان در غرب

تعمیر پکیج بوتان در جنوب

نمایندگی پکیج بوتان

____________________________

  • خشک شدن بلبرینگ های فن پکیج

با گذشت زمان بلبرینگ های فن خشک می شود و با ایجاد اصطکاک سر و صدا تولید می کنند. در این حالت قبل از این آسیب جدی به دستگاه وارد شود باید بلبرینگ ها روغن کاری شود تا صدای ایجاد شده رفع شود.

  • کثیفی پره های فن

پس از گذشت مدتی از کارکرد فن ممکن است با نشستن گرد و غبار بر روی آن سبب بهم خوردن بالانس فن شود. در این صورت برای تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور از تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور کمک بخواهید تا شستشوی پره ها را انجام دهد. دقت داشته باشید این کار تخصصی است و حتما توسط تعمیرکار صورت پذیرد.

  • خرابی قطعات الکتریکی

نوسانات ولتاژ برق در شبکه توزیع برق ساختمان  باعث خرابی قطعات الکتریکی و الکترونیکی فن و برد پکیج، می شوند.جهت جلوگیری از بروز این مشکل از یک محافط برق خوب باید استفاده کرد.

زمان تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور :

  1. زمانی که فن روشن می شود و پس از لحظاتی مجددا خاموش می شود.
  2. از بخش فن پکیج هنگام کار کردن صدای زیادی می آید.
  3. پکیج به طور مکرر روشن و خاموش می شود.
  4. پکیج ارورهایی مربوط به فن پرشر و سوییچ هوا می دهد.
  5. زمانی که قصد سرویس کامل پکیج را دارید.

علت روشن ماندن فن پکیج چیست؟

از دیگر مواردی که ممکن است به تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور نیاز داشته باشید این است که فن پکیج به طور مداوم روشن بماند. یکی از دلایل این امر ،گیر کردن کانتکت های رله ی فن پکیج است. به این صورت که کانتکتهای رله فن پکیج که وظیفه قطع و وصل جربان در پکیج را بر عهده دارند به یکدیگر بچسبند و به درستی عمل نکنند. در این حالت فن پکیج به طور یکسره روشن می ماند.

____________________________

دانستنی های مهم:

تعمیر پکیج ایران رادیاتور

تعمیر اسپیلت

تعمیر پکیج ایران رادیاتور در غرب

____________________________

تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور

یکی از اقداماتی که هرساله به طور منظم انجام شود تا نیازی به تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور نداشته باشید، سرویس فن پکیج می باشد. جهت سرویس فن پکیج در ابتدا باید پکیج را از پریز برق جدا کنید و سپس اقدام به باز کردن کاور پکیج کنید.برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید.

مراحل تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور

  • درب محفظه احتراق را باز کنید و دودکش را از روی پکیج جدا کنید. در قدم اول می بایست سیم فن را که به وسیه یک فیش نر و ماده متصل است جدا کنید. سپس شیلنگ پرشر سوئیچ را نیز از روی فن جدا کنید.پیچ هایی که فن را به پکیج متصل کرده است باز کنید و در ظرف کوچکی قرار دهید تا گم نشود. در نهایت فلنج دودکش را نیز باز کنید. فن از پکیج جدا شده است. در اولین اقدام شیپوری فن را بررسی کنید که سالم باشد. گاهی اوقات مشاهده شده است که شیپوری در اثر حرارت دفرمه شده است که در این صورت عملکرد صحیح خود را نخواهد داشت و می بایست تعویض شود.
  • در مرحله دوم فن پکیج باید شسته شود. بدین منظور پروانه فن را به طور کامل زیر شیر آب بشویید. می توانید از مایع شوینده نیز برای تمیز شدن پروانه استفاده کنید. سعی کنید آب روی سیم پیچ نریزد و در صورتی که این مشکل پیش آمد حتما با سشوار خشک کنید.
  • در مرحله سوم از سرویس فن پکیج، شیلنگ های پرشر سوئیچ هوا را باز کنید آن ها را بشویید.
  • در انتها پس از تمیز کردن فن اتصالات آن را چک کنید و لاستیک های صداگیر فن را نیز از لحاظ سالم بودن بررسی کنید. و در نهایت بلبرینگ بوش را نیز روغن کاری کنید.

نکات مهم در تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور

  • حتما اگر فن دارای واشر و یا اورینگ بزرگ مابین محل اتصال فن روی هود پکیج بود آن را قرار دهید وگرنه برای عمل صداگیری در هنگام کار کردن فن به درستی صورت بگیرد اطراف محل اتصال بدنه فن که روی هود پکیج سوار می‌شود را مقداری چسب مزدا بزنید که اگر در آینده کمی پیچ های فن شل شد صدای زیادی ندهد.
  • شیلنگ های پرشر سوئیچ را متصل کنید. دقت کنید اگر شیلنگ ها را جابجا بسته بودید احتمالا پس از روشن شدن و استارت فن شاهده ارور پرشر سوئیچ هوا خواهید بود که در اون صورت شیلنگ ها را جابجا کنید.
  • دریچه های پلاستیکی بالای دودکش را باز کنید کنار بگذارید (لازم نیست باشه)
  • سعی کنید روی پکیج را توری فلزی که با نام توری مرغی شناخته می شود کاملا بپوشانید که به هیچ عنوان پرنده‌ها بالای پکیج لانه سازی نکند. چون به شدت برای دستگاه مخرب می‌باشند.
  • اگر بعد از نصب فن با اطمینان از نصب درست شیلنگ های پرشر هنوز ارور پرشر می‌دهد مطمئنا یا فیش پرشر را به درستی متصل نکردید و یا در نهایت پرشر سوئیچ هوا معیوب شده است. در اون صورت پرشر سویچ هوا را عوض کنید.

هزینه تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور

هزینه تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوع و خرابی فن پکیج دیواری
  • جهت تعمیرات فن نیازمند قطعه باشد.
  • یا قطعات جانبی نیازمند تعویض باشد. مانند رله فن پکیج.
  • یا اینکه به‌طورکلی لازم باشد فن پکیج تعویض گردد.

بهتر است جهت تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور، در ابتدا پکیج عیب یابی شود و پس از مشخص شدن عیب هزینه تعمیرات آن به طور دقیق برآورد شود.

مطالب مفبد :

تعمیر پکیج نمایندگی پکیج بوتان در نارمک ، تعمیر پکیج در پونک ، تعمیر پکیج در کامرانیه ،  تعمیر پکیج در تجریش  ، نمایندگی پکیج بوتان در صادقیه ، تعمیر پکیج در کردان ، نمایندگی پکیج ایران رادیاتور در پیروزی ، تعمیر پکیج در جیحون ، تعمیر پکیج در تهرانپارس ، نمایندگی پکیج ایران رادیاتور در تهرانپارس ، نمایندگی پکیج ایران رادیاتور

۴ دیدگاه دربارهٔ «تعمیر فن پکیج ایران رادیاتور»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن